Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech

Nonprofit eseményedet te is ingyen feltöltheted!

Ingyenes feltöltéssel népszerűsítheted tevékenységedet.

Zoltán 14 éve dolgozik egy ausztriai szupermarketben. Egy Győr melletti falu "Rózsadombján" pár éve épített szép családiházában mesél kereskedelmi tapasztalatairól.

Így télen néha csak négykerék meghajtású autóval lehet feljönni a házhoz. Terepjáróm ugyan még nincs, de van egy szép házam. Tizennégy éve kezdtem egy osztrák szupermarketben, ami innen 90 kilométerre van. Bár így napi 180 kilométert autózom, az autópálya jóvoltából időben nem több, mint amennyit Pesten tölt autóban az ember, ha dolgozni megy. Mellesleg a szomszédom Pestre jár dolgozni, ami innen 125 kilométerre van. Szóval ezzel együtt megéri.

A kinti és a hazai termékeket ismerve az első amivel szembesültem, hogy a nagy élelmiszerkereskedelmi láncok Magyarországra sokszor csak a másodosztályú termékeket hozzák.

{xtypo_quote_right}Ami "akció" címszó alatt itthon zajlik, az gyakran a tisztességtelen manipuláció kategóriájába tartozik.{/xtypo_quote_right}

Míg az ausztriai boltokba unióban gyártott gabonapelyhet szállít az egyik vezető gyártó, addig Magyarországra a távolkeletről hozzák a termékét.

Felvágottaknál szintén látható, hogy a nyugat-európaihoz képest másodosztályú gyártók termékei vannak a magyar polcokon.

Ami "akció" címszó alatt itthon zajlik, az gyakran a tisztességtelen manipuláció kategóriájába tartozik. Ausztriában az 50 százalék az ötven százalék. Itthon a nem körültekintő, árakat nem ismerő, tudatlan vásárlót gyakran megvezetik ezzel és teljes áron vagy gyakran a felett veszi meg az akciósnak hitt terméket.

Már-már közhelynek számít, hogy a vegyiáruk termékmintái olyan hatásfokkal működnek, mint a reklámokban. A beetetés után az új termék megjelenik, majd néhány hónap után minősége jelentősen csökken. Amikor a kereslet csökkenése elér egy bizonyos szintet, kihoznak egy új fantázianévvel ellátott terméket, ami csodák csodájára újra kimossa a foltot - majd az egész kezdődik elölről.

No, kint ezt nem lehet megcsinálni. Van egy adott márka, ami azt a minőséget képviseli, amit megszoktak tőle. Nincs parasztvakítás a néhány hónaponta kihozott "újdonságokkal".

Hogy miért lehet ezt megcsinálni? Szerintem a magyar vásárlók nem annyira öntudatosak, mindent rájuk lehet sózni. A vásárlói öntudat fejlődésével majd a kereskedők is rá lesznek kényszerítve, hogy minőséget értékesítsenek.

Ossza meg az információt!

Hozzászólás

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

hirdetés

Ön is hirdetne?

Budapesti állások

A címlapról ajánljuk

  • Gyermeknap a Bikás parkban

    Gyermeknap a Bikás parkban

    Egész napos gyermek- és felnőttprogramok május 27-én, vasárnap 10–20 óráig a Bikás Parkban. >>>
  • Folyamatosan szépül Csepel

    Folyamatosan szépül Csepel

    Az önkormányzat cége, a Csepeli Városgazda karbantartási munkálatai folyamatosak a kerületben, a múlt héten a tervezett ütem szerint haladtak a >>>
  • Játszótér takarítás

    Játszótér takarítás

    Május 19-én, szombaton, a pünkösdi hosszú hétvége ellenére igen sokan vállalkoztak a Mátyás király téri játszótér takarítására, amelyet Fekete Katalin >>>
  • Jutalmazták a kerületszépítőket

    Jutalmazták a kerületszépítőket

    Kispest Önkormányzata 2008 óta adományoz elismeréseket azoknak, akik sokat tesznek környezetük, a kerület szépítéséért, zöld területeinek kialakításáért és azok védelméért >>>
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

hirdetés

Ön is hirdetne?

 


Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó