Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon.   A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Üdvözlöm a Kerületi Újság - kerületi hírek oldalon. GSpeech

Nonprofit eseményedet te is ingyen feltöltheted!

Ingyenes feltöltéssel népszerűsítheted tevékenységedet.

2018. január 29-én Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztató keretében számolt be az aktuális fővárosi, kerületünket is érintő jelentős eseményekről, többek között arról, hogy a főpolgármester támogatja az M2-es metró és a H8-as (gödöllői) HÉV összekötésének projektjét.

Az M2-es metró és a H8-as (gödöllői) HÉV összekötését – bár az jogi értelemben nem a Főváros kompetenciája, hiszen a HÉV-eket visszavette az állam –  teljes mértékben támogatom - hangsúlyozta Tarlós István. Emlékeztetett rá, hogy a Főváros a projekt a tervezésre adott pénzt, a tervezési munka be is fejeződött. „Azon leszek, hogy a kerületi polgármestereket segítve lobbizzunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál, hogy ez a fontos projekt megvalósulhasson” – jelentette ki.

Riz Levente, a XVII. kerület polgármestere a sajtótájékoztató vendégeként elmondta: fontos fővárosi fejlesztési projekt a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása. Emlékeztetett rá, hogy az 1950-es években, amikor létrehozták Nagy-Budapestet, a XVI. és a XVII. kerület lakosságszáma – főként a lakótelep-építések miatt – szinte megduplázódott, ezt azonban nem követte a közúti és a közösségi közlekedési infrastruktúra fejlesztése. A HÉV kapacitása elégtelen – ezért van szükség párhuzamos buszjáratokra –, a vonal szinte kettévágja a XVI. kerületet. A XVII. kerület az egyetlen, amelynek nincs kötött pályás közlekedési kapcsolata a belvárossal, csúcsidőben 70 busz közlekedik ezért az Örs vezér tere felé, sokan utaznak autóval a belvárosba, ami dugókat, zaj- és környezetszennyezést eredményez.

A metró és a HÉV összekötését, valamint a keresztúri szárnyvonal kiépítését még 2004-2005-ben a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javasolta, az bekerült a kerületi fejlesztési tervekbe, 2009-ben pedig a hivatalos fővárosi fejlesztési projektek közé. „Most fontos mérföldkőhöz jutottunk, hamarosan az engedélyes tervek is elkészülnek” – mondta Riz Levente, úgy fogalmazva, hogy „a jelenlegi városvezetés nemcsak a Hungária körútig lát, látja a külső kerületek problémáit is”. Az engedélyes tervek jövőre elkészülhetnek, 2019 második felére akár jogerős építési engedély is rendelkezésre állhat.

Az összekötés közvetlenül 320 ezer érintett lakónak javít a helyzetén, rendezi és radikálisan növeli a közösségi közlekedés kapacitásait, így számtalan buszjárat kiváltható általa – tette hozzá. Megvalósulása esetén Rákoskeresztúr központjából 25 perc alatt lehetne beérni a Deák térre, szemben a jelenlegi egy órával. A versenyképesebb közösségi közlekedés révén csökkenne a belváros autós terhelése, ezért a fejlesztés egész Budapest számára hasznos – emelte ki.

A projekt öt ütemből állna. Első szakaszban megépülne az Örs vezér téri átkötés, nem a föld alatt, hanem magasvezetéssel, ami 10 milliárd forinttal olcsóbb. A meghosszabbított metró egészen Cinkotáig járna. Második szakaszban építenék ki a rákoskeresztúri szárnyvonalat, ehhez három új megálló épülne a XVII. kerületben (Akadémiaújtelep, Kis utca, Rákoskeresztúr-központ). A harmadik ütem a Cinkota és Gödöllő közötti szakaszt, a negyedik a csömöri ág felújítását, az ötödik pedig egy Hungaroringhez vezető elágazást jelentene.

Újságírói kérdésre válaszolva Riz Levente azt mondta: a rákoskeresztúri szárnyvonalat ki tudják szolgálni a jelenlegi Alstom szerelvények, a többi szakaszra viszont új járművek kellenek, ezek beszerzésének becsült költsége 60-70 milliárd forint lehet. A hibrid szerelvényeknek köszönhetően – amelyek alulról és felülről is tudnak áramot felvenni – akár a magyar járműgyártás is beindulhat – jegyezte meg.

A sajtóközlemény teljes egészében az alábbi linkeken olvasható:
http://budapest.hu/Lapok/2018/budapestinfo-decemberben-elkezdodhet-az-m3-as-metro-eszaki-szakaszan-a-muszaki-atadas-atvetel01.aspx
http://www.bkk.hu/fejleszteseink/m2h8/

Forrás: rakosmente.hu

Ossza meg az információt!

Hozzászólás

Kerületi Újság a Facebookon - Kövessen minket!

Még több hír Kelet-Pestről

Idén tavasszal megújult udvarukat vehettek birtokba a kerületi Göllesz Viktor Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Szent Imre utcai tagintézményének diákjai.
Elkezdődtek a munkálatok a Füzér utca 32. szám alatti ingatlanban, ahol az önkormányzat méltó elhelyezést alakít ki és biztosít a jövőben a Kőbányai Helytörténeti Gyűjtemény számára.
Folytatjuk a közterületek fejlesztését Rákoskeresztúron: megkezdődött a Ferihegyi út – Gyökér utca által határolt területen az emlékmű környezetének korszerűsítése.
A mindig is pékségként működő Gyömrői út 29/B épületében kezdte meg működését a Semes Kóser Pékség termelőüzeme. Magyarország egyetlen kóser pékségét kedden mutatta be Győrfi László tulajdonos.
Rákosmente Önkormányzata lakossági fórumot tart a Budapest Főváros XVII. kerület, M0 autóút – Budapest közigazgatási határa által határolt területre vonatkozó Kerületi Építési Szabályzat egyeztetése tárgyában, melyre tisztelettel meghívjuk Önt.
Sikeresek és népszerűek a diák csereprogramok Kőbányán – mondta az Orientnek Kovács Róbert polgármester annak kapcsán, hogy csütörtökön a polgármesteri hivatalban köszöntötte a kerület görögországi testvérvárosából érkezett diákokat.
Saját erőből, mintegy 300 millió forintból újítja meg Pongrác úti háziorvosi rendelőjét a X. kerületi önkormányzat. Az újjáépülő intézmény alapkövét kedden helyezte el Kovács Róbert polgármester.
Vasárnap megváltozik a forgalmi rend a XVI. kerületi Csömöri út felújítása miatt a környéken és több autóbusz módosított útvonalon jár majd - közölte a Főpolgármesteri Hivatal és a Budapest i Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Az idén februárra balesetveszélyessé vált az Újhegyi Uszoda tetőszerkezete.
Április 18-án ismét bemutatkoztak a kerületi bölcsődék a Vigyázó Sándor Művelődési Házban.
Minden eddiginél többen, 483-an neveztek az Isaszegi emléktúrára, ami április 7-én, a Kőbányai Szabadidő Központ (KÖSZI) elől indult. A hagyománynak számító túra apropója, hogy Isaszegre tekerve együtt emlékezzenek meg a 1848-49-es forradalom és szabadságharc tavaszi hadjáratának sorsdöntő ütközetéről. A kerékpártúra a Mozdulj Kőbánya! program harmadik eseménye volt.
Egy település működése nagymértékben függ az Önkormányzat gazdálkodásától. Mivel a XVI. kerületé évek óta kiegyensúlyozott és stabil, ezért a Képviselő-testület a 2018-as költségvetést már tavaly decemberben elfogadta. A részletekről ezúttal is Kovács Péter polgármestert kérdeztük hagyományos újévi interjúnkban.
Az Erzsébet-liget felújításának részeként, az MLTC sportpálya három futósávos rekortán futókörrel bővült.
Április 21-én megkezdődik a Ferihegyi út-XVII.-XVIII. utcák találkozásánál a lámpás csomópont kiépítése.
Több mint 10 éves hagyománya van Rákosmentén az Ifjúsági Katasztrófavédelmi Versenynek.
Tisztelt Kerületi Lakosok!
Megkezdtük a rákoskeresztúri Aprófalva Óvoda és Mákvirág Óvoda felújítását, valamint Rákoscsaba-Újtelepen a Dormánd utcai Nefelejcs Bölcsőde komplex korszerűsítését.
Rákosmente idén is csatlakozik az I Bike Budapest elnevezésű kerékpáros programhoz, melyet 2018. április 22-én (vasárnap) rendeznek meg.

hirdetés

Ön is hirdetne?

Budapesti állások

A címlapról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

hirdetés

Ön is hirdetne?

 


Olvasói blogok

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Könyvajánló

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
A kijelölt szöveg felolvasásához kattintson a hangszóróra! Kerületi Újság felolvasó